Tuesday, October 20, 2009

W_A_J_A_H


hmmm... Thanx God again... sebagai manusia, aku slalu lupa untuk bersyukur dengan apa yang diberi.. Dat's normal for a normal human like me... kadang sebagai pompuan aku terlalu terikut2 nafsu yang 9 tanpa menggunakan akal yang 1.. rupaku juga tampil dalam pelbagai reaksi... Subhanallah... indahnya ciptaan-Mu... janganlah Engkau tarik segala nikmat pancaindera yang telah Engkau kurniakan...


hmmm... keimanan dan ketaqwaan juga,,... sering berkurang dan bertambah.. alangkah bahagianya kalau kita dikurniakan hati dan keimanan seperti para malaikat... diriku ini,.. sering berada dalam kejahilan dan kekhilafan.. sayu dan sebak hati ini bila terfikirkan diriku yang bergelumang dosa ini... mengenangkan hati yang diselubungi kegelapan.. titik-titik hitam terus menodai hati ini hari demi hari.. hanya yang mampu aku lakukan adalah keeps praying to Him so that He'll give me guidance and keeps loving me..


seperti yang telah termaktub dalam al-Quran,...
di hari pembalasan kelak, terdapat 3 golongan : kiri, tengah, dan kanan... harapanku adalah aku akan berada dalam golongan kanan.. tapi,, mampukah aku menongkah arus dunia yang kian dilanda kemusnahan akhlak??? mungkin aku juga salah seorang penyumbang ke arah masalah atau gejala itu... terlalu rapuh keimanan diri sehinggakan terlalu mudah untuk dipengaruhi...


Ya Allah,


Tempatkan hamba di kalangan orang2 yang beriman,

Tempatkan hamba di kalangan para kekasihmu,

Matikanlah hamba dalam agamamu,

Matikanlah hamba dalam kalimahmu,

Matikanlah hamba dalam kalimah ..... Laailahaillallah.....


Amiiinnnn....

No comments: