Wednesday, October 21, 2009

SuARa SiaPakaH iTu???


One day, i've been sleeping so tightly sampai x bangun subuh... masa tu azan baru berkumandang... aku dengar azan tu, samar2 dari kejauhan... tapi aku abaikan je.. aku jawab setiap baris azan yang berkumandang, tapi,....



Sedang aku lena tidoq, all of sudden, heard a grumpy voice... it's so scary. serious!!! takot gila... felt like crying.. suara sapa tu??? why he's yelling, shoutin, and mad at me????



"Bangun!!!!!!! Tidakkah engkau takut dengan azab kubur??? Tidakkah engkau takut dengan Allah S.W.T?????"...



Aku yang terlalu takut, tanpa berlengah terus bangun dan ke tandas... Pili air yang terlalu dingin airnya aku biarkan mengalir... dahiku berpeluh dan hati berdebar2.. terlalu takut agaknya...



Satu per satu anggota wuduk ku basahkan... sejuk.. tp kesejukan itulah yang aku selalu hilang dan x rasa... astaghfirullahalazim...



Subuh itu, bagiku merupakan subuh yang paling bermakna dalam hidup aku... pagi yang hening itu aku hiasi dengan tangisan penyesalan yang teramat sangat... Kitab suci yang sudah lama ku tinggalkan berhabuk in da locker juga ku ambil dan ku baca... terlalu jauh aku hanyut dalam kesesatan dan kegelapan...



Ya Allah, teruslah memberi petunjuk dan hidayah kepada hamba-Mu yang khilaf dan hina ini..

Hanya yang aku perlukan adalah keberkatan dan rahmat dari-Mu...

1 comment:

aQielahuZihan said...

sama2 lah kita tidak mengagalkan subuh lagi..hauhauhaua...